זריקות PRP: פריצת דרך בטיפול אורתופדי

זריקות פלזמה עשירות בטסיות (PRP- Platelet-Rich Plasma) הן פתרון רפואי מהפכני, המציע חלופה לא ניתוחית למצבים אורתופדיים שונים.

טיפול חדשני זה רותם את כוח הריפוי העצמי של הגוף כדי להאיץ תיקון והתחדשות של רקמות. בעולם הרפואה כיום, זריקות PRP זוכות יותר ויותר להכרה ושימוש בזכות יעילותן ובזכות המענה המגוון שהן מציעות לטיפול בבעיות שרירים ושלד.

החומר המצוי בזריקות PRP כולל מיצוי וריכוז של טסיות דם מדם המטופל, אשר נלקחות ממנו ולאחר מכן מוזרקות לאזור האיבר הפגוע. הטסיות מכילות גורמי גדילה וחלבונים הממלאים תפקיד מכריע בתיקון רקמות, מה שהופך את ה-PRP למשאב טיפולי רב ערך ומחליף ניתוח. הזרקות PRP מציעות אפשרות שמרנית יותר, המקדמת תהליכי ריפוי טבעיים.

בניגוד לגישות כירורגיות, זריקות PRP מציעות אפשרות זעיר פולשנית למטופלים המחפשים הקלה ממצבים כגון שחיקת סחוס ובעיות מפרקים ניווניות. פתרון לא-ניתוחי זה מהווה יתרון משמעותי, שכן הוא מפחית את הסיכונים הכרוכים בהליכים פולשניים ובדרך כלל מביא לקיצור זמני החלמה והתאוששות.

חשוב לציין שזריקות PRP ניתנות בהנחיית אולטראסאונד ברוב המקרים, מה שמבטיח טיפול מדויק וממוקד לאזור הפגוע.

הנחיית האולטראסאונד משפרת את יעילות ודיוק הטיפול, שכן האורתופד יכול לאתר במדויק את המקום הדורש התערבות, בין אם זה גיד פגום, רצועה או מפרק.

עבור אנשים מבוגרים שחווים שחיקת סחוס ומצבי מפרקים ניווניים, זריקות PRP עשויות להוות אלטרנטיבה לניתוח החלפת מפרקים, אשר כרוכים לרוב בתקופות החלמה ממושכות ונטייה לסיבוכים.

טיפול רגנרטיבי כמו זריקות PRP, עשוי להוות חלופה אורתופדית למטופלים ומטופלות תוך השגת תוצאות מיטביות עם התערבות מינימלית.

מעבר לאופי הלא-ניתוחי של זריקות PRP, ישנם יתרונות נוספים לגישה זו.
כאשר הזריקה ניתנת על ידי אורתופד מומחה במרפאת בוטיק פרטית, כפי שנעשה אצלנו ב-B.M.C מדיקל סנטר, המטופלים זוכים ליחס אישי איכותי והשגחה רפואית צמודה.

שלא כמו במרכזים רפואיים גדולים יותר, אנחנו ב- B.M.C מדיקל סנטר מעניקים טיפול פרטני, מה שמאפשר למטופלים והמטופלות שלנו ליצור קשר ישיר, מהיר וזמין עם כל צוות המרכז, החל מתהליך קביעת התור ועד לקבלת הטיפול אצל האורתופד המומחה.

דילוג לתוכן