מעבדת ההליכה האורתופדית

מעבדת ההליכה האורתופדית היא למעשה מתקן מתוחכם שנועד לנתח ולאבחן מספר רב של מצבים אורתופדיים על ידי לימוד המורכבויות של דפוס ההליכה של אדם.

במעבדה המתקדמת שקיימת אצלנו ב-B.M.C מדיקל סנטר אנחנו מפעילים ציוד רפואי מתקדם כדי לספק למומחים האורתופדיים שלנו תמונת מצב מדויקת של המטופלים והמטופלות.

מעבדת הליכה היא למעשה סביבה מבוקרת שבה המטופלים נצפים על ידי אורתופד מומחה, אשר מנתח את הנתונים העולים מן המכשור תוך כדי הליכה או ביצוע תנועות ספציפיות.

מעבדת ההליכה מאפשרת לאורתופד המומחה לקבל תמונת מצב של ההיבטים הביו-מכאניים של ההליכה, היציבה ותנועות המפרקים, כמו גם הבנה מקיפה של תפקוד השרירים והשלד.

הציוד במעבדת הליכה מיועד לאיסוף ותיעוד מידע מפורט על ההליכה של אדם. באמצעות טכנולוגיה מתקדמת ניתן להמחיש איברים פנימיים כגון שרירים, גידים ורצועות בזמן אמת. טכניקת הדמיה לא פולשנית זו מאפשרת לאורתופד המומחה של B.M.C מדיקל סנטר לאבחן את מבנה מערכת השרירים והשלד תוך כדי תנועת המטופל במעבדה.

במעבדת ההליכה יש מכשירים נוספים כמו מצלמות וחיישני תנועה. חיישני התנועה עוקבים אחר נקודות גוף ספציפיות ומספקים נתונים תלת ממדיים על זוויות המפרקים ודפוסי תנועה, יחד עם משטח הדריכה שמאפשר לאפיין ולהבין את ההליכה והתנועתיות.

מעבדת ההליכה האורתופדית מסייעת באבחון מגוון מצבים אורתופדיים הקשורים להפרעות בהליכה ולחוסר תפקוד ביו-מכני. המצבים הנפוצים הם:

  • אי יציבות מפרקים כגון רפיון רצועות או תנועתיות יתר במפרקים.
  • חוסר איזון בשרירים הגורם להפרעות בהליכה.
  • הפרעות בכף הרגל והקרסול ומצבים כמו רגליים שטוחות, פרונציה יתר או סופינציה (כיפוף יתר של כף הרגל כלפיי פנים או כלפיי חוץ).
  • תופעות אורתופדיות הנגרמות כתוצאה מהפרעות נוירולוגיות כגון שבץ מוחי או מחלת פרקינסון, ניתנות להערכה במעבדת ההליכה.

   

לאחר הבדיקה במעבדת ההליכה, האורתופד המומחה יאבחן את המצב הרפואי ויקבע תוכנית טיפול מותאמת להמשך.


פנו אלינו לקביעת תור לייעוץ עם אורתופד מומחה ב-B.M.C מדיקל סנטר

דילוג לתוכן